Βλαβερό το παθητικό κάπνισμα πριν την εγκυμοσύνη

Δευτέρα, 09 Ιανουάριος 2017 21:05 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Βλαβερό το παθητικό κάπνισμα πριν την εγκυμοσύνη

Ερευνητές του Duke University Medical Center ανακάλυψαν ότι η έκθεση μιας μητέρας στο παθητικό κάπνισμα πριν τη σύλληψη μπορεί να έχει βλαβερή επίδραση στο έμβρυο.
Οι ερευνητές έκαναν πειράματα σε ποντικούς σε περιβάλλον που μιμόταν την έκθεση του ανθρώπου στο παθητικό κάπνισμα και ανακάλυψαν ότι οι χημικές ουσίες του καπνού επηρεάζουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου σε όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης.
Θηλυκά πειραματόζωα, χωρισμένα σε 3 ομάδες, έλαβαν το εκχύλισμα καπνού πριν ζευγαρώσουν, στην αρχή της κύησης ή στο τέλος της. Οι ερευνητές μελέτησαν στη συνέχεια τα παιδιά που γεννήθηκαν, στην αρχή της εφηβείας και στην ενήλικο ζωή.
Η έρευνα έδειξε ότι η έκθεση στο παθητικό κάπνισμα βλάπτει περιοχές του εγκεφάλου που εμπλέκονται στη μάθηση, στη μνήμη και στις συναισθηματικές αντιδράσεις.
Αν και η πιο σοβαρή επίδραση συνέβη με έκθεση στο τέλος της κύησης, οι ερευνητέςανακάλυψαν ότι η αρνητική επίδραση του παθητικού καπνίσματος στη νευρολογική ανάπτυξη των εμβρύων συνέβη ακόμα και όταν οι μητέρες εκτέθηκαν πριν τη σύλληψη.
Ο Theodore A. Slotkin, Ph.D., δήλωσε ότι το εύρημα έχει σημαντικές εφαρμογές για τη δημόσια υγεία, επειδή ενισχύει την ανάγκη αποφυγής του παθητικού καπνίσματος, όχι μόνο στη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά και πριν τη σύλληψη ή γενικά για γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας.
Η έρευνα ανακάλυψε ότι η έκθεση ποντικών στον καπνό του τσιγάρου σε 3 περιόδους προκάλεσε βλάβη στη λειτουργία των χολινεργικών εγκεφαλικών κυκλωμάτων που ελέγχουν τη μάθηση και τη μνήμη και στα κυκλώματα σεροτονίνης που επηρεάζουν τη διάθεση και τη συναισθηματική συμπεριφορά.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Toxicological Sciences.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});