Πώς να αντιμετωπίσετε την κατακράτηση υγρών

Τετάρτη, 10 Μάιος 2017 20:57 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Πώς να αντιμετωπίσετε την κατακράτηση υγρών

Η κατακράτηση υγρών είναι ένα φαινόμενο που συναντάται συχνά και μπορεί να οφείλεται σε πολλούς και διάφορους λόγους, όπως είναι για παράδειγμα η καθιστική ζωή, η εγκυμοσύνη, η εμμηνόπαυση, το στρες, η λήψη ορισμένων φαρμάκων (π.χ. κορτιζόνη) ή οι ορμονικές διαταραχές.
Πιο συγκεκριμένα, ορίζεται ως η υπερβολική συσσώρευση υγρών στο κυκλοφορικό σύστημα, τους ιστούς και τις κοιλότητες του σώματος. Το σώμα μας χρησιμοποιεί ένα πολύπλοκο σύστημα ορμονών για να κρατήσει τον όγκο των υγρών του σε σταθερό επίπεδο. Αν δεν του παρέχουμε αρκετό νερό, τότε θα συγκρατήσει τα υγρά που χρειάζεται ώστε να έχει τη σταθερή ποσότητα νερού που έχει ανάγκη. Παρόλα αυτά, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα άμεσα και με ασφάλεια.

Ελέγξτε την πρόσληψη αλατιού
Το νάτριο αποτελεί το κύριο συστατικό του αλατιού και είναι ένας από τους πιο κοινούς ηλεκτρολύτες στον οργανισμό μας, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στα επίπεδα ενυδάτωσης. Παρόλα αυτά, όταν βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, λόγω της κατανάλωσης επεξεργασμένων τροφίμων, τυποποιημένων σνακ και γρήγορων γευμάτων, μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών.

Εντάξτε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε κάλιο
Η ισορροπία καλίου και νατρίου είναι ιδιαιτέρως σημαντική, διότι το πρώτο βοηθάει στην απομάκρυνση του δευτέρου. Οι μπανάνες, οι ντομάτες, το γιαούρτι καθώς και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πλούσια σε κάλιο και συνεπώς μπορούν να σας βοηθήσουν σημαντικά να μειώσετε το «περιττό» νερό.
Τα βότανα και συγκεκριμένα φυτά μπορούν επίσης να συμβάλλουν στο παραπάνω. Πιο συγκεκριμένα, η πικραλίδα, η σημύδα, το πράσινο τσάι και η αγκινάρα φημίζονται για τις διουρητικές και αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, καθώς προετοιμάζουν το σώμα για απώλεια βάρους.

Καταναλώστε περισσότερο νερό!
Το ανθρώπινο σώμα περιέχει περίπου 70% νερό, το οποίο παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο για τον οργανισμό μας. Βρίσκεται μέσα και έξω από τα κύτταρα και είναι μέρος του αίματος, συγκρατώντας το οξυγόνο και άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά μέχρι να φτάσουν στους ιστούς όπως οι αδένες, τα οστά και οι μύες.
Ο οργανισμός μας πρέπει να παραμένει ενυδατωμένος. Στην αντίθετη περίπτωση, το σώμα μας θα κρατήσει περισσότερο νερό σε μία προσπάθεια να διατηρήσει την ισορροπία των υγρών.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τη γυμναστική, που βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος και στην αποβολή των τοξινών, μπορούν να οδηγήσουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Του Ανδρέα Πετρουλάκη
Το κλίκ της ημέρας
Του Ανδρέα Πετρουλάκη

Πρόσφατα Νέα

Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΙΔΗΣΗ

Στείλτε μας τα δικά σας νέα, φωτογραφίες, σχόλια, σκέψεις, παρατηρήσεις και δείτε τα δημοσιευμένα στο lakonikos.gr και στην ημερήσια εφημερίδα ΛΑΚΩΝΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
Διεύθυνση e-mail(*)
Μη έγκυρη διεύθυνση e-mail

Περιγραφή(*)
Συμπληρώστε μια περιγραφή για την είδηση σας

Φωτογραφία

Κωδικός Ασφαλείας(*)
Κωδικός Ασφαλείας
Ο κωδικός ασφαλείας είναι λάθος