Πρωτεΐνη και αναψυκτικό μαζί αποθηκεύουν το λίπος

Τετάρτη, 26 Ιούλιος 2017 19:46 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Πρωτεΐνη και αναψυκτικό μαζί αποθηκεύουν το λίπος

Η κατανάλωση φαγητών πλουσίων σε πρωτεΐνες, όπως τα τσίζμπεργκερ, μαζί με ένα ποτήρι αναψυκτικό ή χυμό με ζάχαρη, μπορεί να ωθεί το σώμα να αποθηκεύει περισσότερο λίπος, σύμφωνα με μία νέα, μικρή μελέτη.
Επιπλέον, τα ροφήματα με τη ζάχαρη φαίνεται να αυξάνουν την όρεξη για περισσότερο φαγητό μετά την κατανάλωση κάθε γεύματος.
«Μας εξέπληξε ο αντίκτυπος των ροφημάτων με ζάχαρη στον μεταβολισμό, όταν συνδυάζονται με γεύματα πλούσια σε πρωτεΐνες», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Σάνον Κάσπερσον, βιολόγος στο αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας.
«Ο συνδυασμός φάνηκε να μειώνει κατά μέσον όρο 8% τις καύσεις λίπους, ενώ αύξησε την λαχτάρα των εθελοντών μας για πλούσια σε λιπαρά και αλάτι τρόφιμα για 4 ώρες μετά την κατανάλωσή του».
Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πως όσοι αυξάνουν την πρόσληψη πρωτεϊνών υφίστανται αλλαγές τόσο στον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζεται ο οργανισμός τους το φαγητό, όσο και στις ποσότητες του φαγητού που καταναλώνουν, γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση BMC Nutrition.
Η κυριότερη από αυτές τις αλλαγές είναι ότι αυξάνονται οι καύσεις, γράφουν οι ερευνητές. Ωστόσο, η προσθήκη ενός αναψυκτικού με ζάχαρη στο γεύμα, ίσως ακυρώνει αυτό το όφελος, σύμφωνα με τα νέα ευρήματα.
Η νέα μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 27 υγιείς, νεαρούς εθελοντές οι οποίοι αφού κατανάλωναν ειδικά σχεδιασμένα γεύματα, περνούσαν το επόμενο 24ωρο σε ένα απομονωμένο δωμάτιο όπου καταγράφονταν τα επίπεδα του οξυγόνου, του διοξειδίου του άνθρακα, η θερμοκρασία και η ατμοσφαιρική πίεση, ώστε να υπολογίσουν οι επιστήμονες τη λειτουργία του μεταβολισμού τους.
Οι εθελοντές αρχικά έμειναν στα δωμάτια έπειτα από τη κατανάλωση των συνηθισμένων τους γευμάτων και στη συνέχεια έπειτα από πρωινό και μεσημεριανό γεύμα εμπλουτισμένο με πρωτεΐνες, το οποίο άλλοτε περιείχε και άλλοτε δεν περιείχε αναψυκτικό με ζάχαρη ή με τεχνητό γλυκαντικό.
Με αυτό τον τρόπο οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση αναψυκτικού με ζάχαρη ελάττωνε τις καύσεις τους, ενώ το αναψυκτικό με τεχνητό γλυκαντικό όχι.
Παρότι, δε, τα αναψυκτικά με ζάχαρη αύξαναν τις θερμίδες που κατανάλωναν οι εθελοντές σε ένα γεύμα, εκείνοι δεν ένιωθανπιο χορτάτοι.
Τα νέα ευρήματα πρέπει να επαληθευτούν σε μεγαλύτερες μελέτες για να θεωρηθούν οριστικά, λένε οι ερευνητές.