Για όλα τα μειονεκτήματά μας φταίει ο... Νεάντερνταλ

Δευτέρα, 09 Οκτώβριος 2017 20:04 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Για όλα τα μειονεκτήματά μας φταίει ο... Νεάντερνταλ

Μήπως αυτή η «σαμπρέλα» λίπους στην κοιλιά σας δεν φεύγει με τίποτε; Μήπως είστε φανατικός τύπος ξενύχτη; Έχετε αρθριτικά; Δυσκολεύεστε να μαυρίσετε στον ήλιο; Για όλα αυτά - ανάμεσα σε άλλες πιθανές αιτίες - μπορεί να φταίει και κάτι που μάλλον δεν φαντάζεστε: Ο Νεάντερταλ μέσα σας!
Δύο νέες επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι η κληρονομημένη επίδραση των μακρινών «ξαδέρφων» μας είναι μεγαλύτερη από ό,τι νομίζαμε έως τώρα.
Καταρχάς η γενετική ανάλυση μιας γυναίκας Νεάντερταλ, που ζούσε στην Κροατία πριν από περίπου 52.000 χρόνια, η οποία έγινε από ερευνητές με επικεφαλής τον εξελικτικό γενετιστή Κέι Πρίφερ του Ινστιτούτου Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Μαξ Πλανκ της Γερμανίας, δείχνει ότι οι Ευρωπαίοι οφείλουν το 1,8% έως το 2,6% του DNA τους στους Νεάντερταλ(έναντι 1,5% έως 2,1% που ήταν έως τώρα η εκτίμηση). Σύμφωνα με το ΑΠΕ, το μικρότερο ποσοστό γονιδίων Νεάντερταλ έχουν σήμερα οι Αφρικανοί.
Μια δεύτερη μελέτη, με επικεφαλής την Τζάνετ Κέλσο, επίσης, του Ινστιτούτου Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Μαξ Πλανκ στη Λειψία, συνέκρινε αρχαίο DNA με το γενετικό υλικό 112.000 συγχρόνων ανθρώπων (από τη βρετανική βάση γενετικών δεδομένων Biobank).
Η γενετική ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι διάφορα χαρακτηριστικά, όπως το χρώμα του δέματος και των τριχών, η ευκολία με την οποία μαυρίζει κανείς, το αν είναι νυχτερινός ή όχι τύπος, αν έχει προδιάθεση για ρευματοειδή αρθρίτιδα, υψηλή χοληστερίνη, συσσώρευση λίπους στην περιφέρεια της μέσης, ακόμη και για σχιζοφρένεια, έχουν επηρεασθεί από τις επιμιξίες των προγόνων μας Homo sapiens με τους Νεάντερταλ.
«Ανάμνηση» από αυτές τις επιμιξίες αποτελούν τα νεαντερτάλειας προέλευσης γονίδια, που έχουν στο γενετικό υλικό τους οι σημερινοί άνθρωποι. Οι ερευνητές, έκαναν τις σχετικές δημοσιεύσεις στα περιοδικά “Science” και “American Journal of Human Genetics”.