Θα δοκιμαστεί σε ανθρώπους εμβόλιο που καταστρέφει καρκινικούς όγκους

Παρασκευή, 02 Φεβρουάριος 2018 21:00 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Θα δοκιμαστεί σε ανθρώπους εμβόλιο που καταστρέφει καρκινικούς όγκους

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Stanford ανέπτυξαν ένα πειραματικό εμβόλιο, που μπορεί να εξαλείψει τους καρκινικούς όγκους, ακόμη και όταν έχουν εξαπλωθεί σε όλο το σώμα. Σύντομα πρόκειται να αρχίσουν δοκιμές σε ανθρώπους.
Κι αν όλα πάνε καλά, τότε θα μιλάμε για την απόλυτη επανάσταση με ένα εμβόλιο - "φονιά", που θα δίνει το "φιλί της ζωής" σε εκατομμύρια πάσχοντες σε όλο τον κόσμο...
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η έγχυση μικροσκοπικών ποσοτήτων δύο φαρμάκων κατευθείαν στον όγκο, όχι μόνο σκοτώνει τον αρχικό καρκίνο, αλλά προκαλεί και μια «καταπληκτική» - όπως τη χαρακτήρισαν - αντίδραση, καταστρέφοντας και απομακρυσμένα καρκινικά κύτταρα.
Ο συνδυασμός φαρμάκων λειτουργεί με την ενεργοποίηση των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος εντός των όγκων, που έχουν απενεργοποιηθεί από τον καρκίνο και στη συνέχεια με την ενίσχυσή τους, ώστε να μπορέσουν να "εργαστούν" ενάντια στην απειλητική ασθένεια.
Όταν τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος επανενεργοποιηθούν, αναγνωρίζουν άλλα καρκινικά κύτταρα, σε άλλα μέρη του σώματος και θέλουν να τα εξαφανίσουν.
Οι Αμερικανοί επιστήμονες δήλωσαν ότι η θεραπεία είχε «εκπληκτικά καλά» αποτελέσματα σε ποντίκια στο εργαστήριο. Ογδόντα επτά στα ενενήντα πειραματόζωα - που είχαν καρκίνο μαστού, καρκίνο εντέρου και μελάνωμα - θεραπεύθηκαν από τον καρκίνο μετά από ένα τρύπημα και, παρόλο που στα τρία εναπομείναντα ο καρκίνος επέστρεψε, εξουδετερώθηκε κι εκεί μετά από μια δεύτερη ένεση.
"Όταν χρησιμοποιούμε αυτά τα δύο φάρμακα μαζί, βλέπουμε την εξάλειψη των όγκων σε όλο το σώμα", είπε ενθουσιασμένος ο Dr Ronald Levy, καθηγητής ογκολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Stanford.
"Στην προσέγγισή μας χρησιμοποιήσαμε μία μόνο εφαρμογή πολύ μικρών ποσοτήτων δύο ουσιών, για την τόνωση των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, μέσα στον ίδιο τον όγκο. Στα ποντίκια παρατηρήσαμε καταπληκτικά αποτελέσματα σε ολόκληρο το σώμα, συμπεριλαμβανομένης της εξάλειψης των όγκων από παντού. Δε νομίζω ότι υπάρχει όριο στον τύπο του όγκου που θα μπορούσαμε να θεραπεύσουμε, εφόσον έχει διεισδύσει στο ανοσοποιητικό σύστημα".
Η είδηση έρχεται μόλις λίγα 24ωρα πριν από την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου και δίνει ελπίδες ότι μπορεί να υπάρξει γιατρειά, ακόμη και αν έχουν γίνει μεταστάσεις και, μάλιστα, με ελάχιστες παρενέργειες.
Τα καλά νέα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Science Translational Medicine.