Το αιώνιο πρόβλημα των πρησμένων ποδιών

Επιμέλεια:Βάσια Σταυροπούλου
Παρασκευή, 15 Ιούνιος 2012 03:00 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Το αιώνιο πρόβλημα των πρησμένων ποδιών
Τα πόδια, σημαντικό προσόν της γυναικείας σιλουέτας, τώρα το καλοκαίρι έχουν την τιμητική τους. Όμως πολλές φορές εξ αιτίας της ζέστης και όχι μόνο, παρουσιάζουν αρκετά προβλήματα. Όπως πρήξιμο και πόνο στις γάμπες και στους αστραγάλους, κράμπες, ενοχλήσεις στη φτέρνα ή το κάτω μέρος του πέλματος. Ακόμα, η φλεβίτιδα, οι κιρσοί και οι ευρυαγγείες συνήθως επιδεινώνονται αυτήν την εποχή, ενώ ανάμεσα στα δάκτυλα των ποδιών μπορεί να εμφανιστούν μυκητιάσεις, καθώς και κάλοι ή ερεθισμοί στα πλαϊνά των δακτύλων. Ωστόσο, για κάθε περίπτωση, η καλύτερη θεραπεία είναι η σωστή και έγκαιρη αντιμετώπιση του προβλήματος, πριν αυτό προχωρήσει, επισημαίνουν οι ειδικοί.
Πόδια «βαριά» και πρησμένα στους αστραγάλους...
Μέσα στην ένταση της καθημερινότητας, τα πρησμένα και βαριά πόδια είναι συνηθισμένη κατάσταση, γιατί οι διάφοροι παράγοντες όπως η κούραση, η ορθοστασία, η ζέστη, αλλά και η ακινησία, ανατρέπουν την ισορροπία των υγρών, που κινούνται ανάμεσα στις αρτηρίες και στις φλέβες του σώματος μεταφέροντας οξυγόνο. Έτσι, το αίμα συγκεντρώνεται στα κάτω άκρα, με επακόλουθο το πρήξιμο των ποδιών και κυρίως των αστραγάλων. Παράγοντες επίσης που μπορούν να ανατρέψουν την ισορροπία των υγρών στο σώμα και να δημιουργήσουν πρήξιμο στα πόδια είναι η χρήση ορισμένων φαρμάκων.
Γιατί συμβαίνει αυτό και τι μπορούμε να κάνουμε;
Το πρήξιμο των ποδιών και των αστραγάλων οφείλεται σε συγκέντρωση υγρών στους ιστούς. Η βαρύτητα σπρώχνει τα υγρά προς τα πόδια και τους αστραγάλους κάνοντάς τα να πρήζονται.
Ας δούμε μερικούς τρόπους για να τα ανακουφίσουμε:
- Μειώστε το αλάτι. Το αλάτι βοηθά στην κατακράτηση υγρών.
- Βάλτε τα πόδια σας ψηλά Ξαπλώστε ανάσκελα και αφήστε τα πόδια σας να ξεκουραστούν 30 εκατοστά πιο ψηλά από το υπόλοιπο σώμα. Μείνετε σε αυτή τη θέση για 10-15 λεπτά και κάντε το, αν είναι δυνατόν, 3-4 φορές μέσα στην ημέρα.
- Φορέστε ειδικά καλσόν. Στα φαρμακεία και τα καλά καταστήματα καλλυντικών θα βρείτε καλσόν και κάλτσες που ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος και περιορίζουν την συσσώρευση υγρών λόγω βαρύτητας στα πόδια.
- Γυμναστείτε. Η γυμναστική βοηθά στην βελτίωση του κυκλοφορικού.
- Χάστε βάρος. Τα περιττά κιλά επιβραδύνουν την κυκλοφορία του αίματος και αυξάνουν την πίεση του αίματος.
- Περπατήστε. Αν η δουλειά σας είναι καθιστική, σηκώνεστε κάθε 1-2 ώρες και περπατήστε για λίγα λεπτά.
- Ελέγξτε τα φάρμακά σας. Κάποια φάρμακα, ειδικά τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη μπορούν να επιτείνουν το πρήξιμο των ποδιών.
- Επισκεφθείτε τον γιατρό σας αν το πρήξιμο επιμένει και συνοδεύεται από δυσκολία στην αναπνοή και αίσθημα βάρους ή αν το πρήξιμο δημιουργεί σκασίματα στο δέρμα σας.
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ
του ΚΥΡ
Το κλίκ της ημέρας
του ΚΥΡ
oncologists.gr

Πρόσφατα Νέα