Πώς να τρώτε σωστά και όχι «περιττά»

Επιμέλεια:Βάσια Σταυροπούλου
Παρασκευή, 07 Δεκέμβριος 2012 02:00 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Πώς να τρώτε σωστά και όχι «περιττά»
Μήπως «τσιμπάτε» όλη τη μέρα; Το «τσιμπολόγημα», χαρακτηρίζεται ως η κατανάλωση φαγητού σε ακατάστατες ώρες χωρίς να υπάρχει έλεγχος της ποσότητας που καταναλώνουμε και βρίσκεται ανάμεσα στις διατροφικές συνήθειες που ενοχοποιούνται για την αύξηση του σωματικού βάρους.
Συνήθως το τσιμπολόγημα είναι αποτέλεσμα  ψυχολογικών και στρεσογόνων καταστάσεων. Συνεπώς, πέρα από τις τύψεις και τις ενοχές που νιώθουμε, υπάρχει και η σταδιακή αύξηση του σωματικού μας βάρους. Συνήθως περιλαμβάνει τροφές όπως πατατάκια, γαριδάκια, γλυκά και γενικότερα τροφές με αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και χαμηλή θρεπτική αξία.
Στο σημερινό άρθρο, σας προτείνουμε τρόπους για να σταματήσετε αυτή την κακιά συνήθεια. Ας αρχίσουμε λοιπόν…
Συχνά μικρά γεύματα
Θα πρέπει να τρέφεστε όσο το δυνατόν πιο τακτικά στις κατάλληλες ώρες της ημέρας και επαρκώς κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Η έλλειψη συχνών γευμάτων στην καθημερινή μας  διατροφή κάνει τους περισσότερους από εμάς πιο επιρρεπείς στο «τσιμπολόγημα», χρησιμοποιώντας το ως διέξοδο εκτόνωσης της ακατάσχετης πείνας που νιώθουμε, κάνοντας επιδρομές στην κουζίνα και τα ντουλάπια.
Τα συχνά γεύματα είναι το καλύτερο αντίδοτο. Καταναλώνοντας τρία κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και δύο σνακ (δεκατιανό, απογευματινό) ανά τακτά χρονικά διαστήματα, έχετε λιγότερες πιθανότητες να πεινάτε στο ενδιάμεσο.
Βάλτε το πρωινό στην καθημερινότητά σας
Μην παραλείπετε το πρωινό σε καμία περίπτωση. Είναι αναμφίβολα ένα πολύ σημαντικό γεύμα της ημέρας, που όταν το αποφεύγουμε αναγκάζουμε τον οργανισμό μας να υπολειτουργεί για πολλές ώρες με αποτέλεσμα  τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μας αυξομειώνονται απότομα, ωθώντας τον οργανισμό μας να καταναλώσει μεγάλη ποσότητα τροφής στο μεσημεριανό.
Η συστηματική κατανάλωση πρωινού έχει συνδεθεί με ένα υγιές σωματικό βάρος. Το πρωινό διακόπτοντας την πολύωρη αποχή από το φαγητό κατά την διάρκεια της νύχτας, και χαρίζοντας στον οργανισμό μας απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, μειώνει τον αριθμό και την ποσότητα των «τσιμπολογημάτων» που πραγματοποιούνται μέχρι το μεσημεριανό γεύμα, τα οποία τις περισσότερες φορές μας φορτώνουν με περισσότερες θερμίδες από ό,τι ένα πλήρες πρωινό γεύμα όπως, για παράδειγμα, δημητριακά ολικής άλεσης με γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών και φρούτο.
Υγιεινά… «τσιμπολογήματα»
Έχοντας ένα καλό απόθεμα υγιεινών σνακ είναι ζωτικής σημασίας εάν θέλετε να πάτε από το πρωινό στο μεσημεριανό χωρίς να φάτε ενδιάμεσα ανθυγιεινά σνακ. Τα σνακ δεν είναι κακά, και η πείνα δεν είναι ο εχθρός. Οι περισσότεροι αισθανόμαστε την ανάγκη για ένα σνακ μεταξύ των γευμάτων, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου. Απλά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι είστε εξοπλισμένοι με υγιεινά σνακ.
Μπείτε σε πρόγραμμα
Όταν προγραμματίζουμε, μπορούμε να προλάβουμε το «τσιμπολόγημα» και να καταναλώσουμε κάποιο υγιεινό σνακ,  ενώ παράλληλα δεν θα ξεφεύγει ποσοτικά. Πριν φύγετε για τη δουλειά, θυμηθείτε να πάρετε μαζί σας κάτι από το σπίτι, ώστε να αποφύγετε άλλους πειρασμούς. Με αυτόν τον τρόπο είναι πιο εύκολο να μη φάτε παραπάνω από αυτό που έχετε προγραμματίσει να καταναλώσετε.
Εάν βρίσκεστε εκτός σπιτιού και δεν έχετε προλάβει να προμηθευτείτε κάποιο σνακ από το σπίτι σας επιλέξτε κουλούρι, σταφιδόψωμο, κριτσίνια και κράκερ ολικής άλεσης, μπάρα δημητριακών των 90 θερμίδων, ένα μικρό παστέλι ή και μαύρη σοκολάτα.
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ
του Ηλία Μακρή
Το κλίκ της ημέρας
του Ηλία Μακρή
oncologists.gr

Πρόσφατα Νέα

Linardi Anastasia
Σπανός Γεώργιος