Τα ψηλοτάκουνα και η υγεία μας

Επιμέλεια: Βάσια Σταυροπούλου
Δευτέρα, 21 Ιανουάριος 2013 02:00 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Δεν υπάρχει γυναίκα που να μην της αρέσουν τα ψηλοτάκουνα. Άλλες αρέσκονται πολύ και άλλες λίγο, όλες όμως έχουν αδυναμία σε αυτού του είδους τα παπούτσια, κακά τα ψέματα.
Τα ψηλοτάκουνα πέρα από το όμορφο αισθητικό αποτέλεσμα που έχουν, όχι μόνο στα δικά μας μάτια αλλά και στων αντρών, κρύβουν και κινδύνους. Μπορεί να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη ζημιά στην υγεία μας. Περίπου ένα εκατομμύριο γυναίκες πριν τα 40 υποφέρουν από πόνους στα γόνατα ή στο κότσι. Ας δούμε, λοιπόν, τι μπορούμε να κάνουμε για να μην αποχωριστούμε τα ψηλοτάκουνά μας αλλά και να μην επαληθεύσουμε την παροιμία «μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος».
Όχι άλλος πόνος στα γόνατα. Πώς;
Ξεκινήστε τη γυμναστική
Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο θα διατηρήσετε την ελαστικότητα των αρθρώσεών σας, αλλά ταυτόχρονα θα χάσετε κιλά. Οι υπέρβαροι άνθρωποι ασκούν πίεση στις αρθρώσεις τους και αυτό μπορεί να οδηγήσει τελικά σε αρθρίτιδα.
Δώστε βάση στα παπούτσια σας
Περίπου το 50% των ανθρώπων πάσχουν από πλατυποδία ή υπτιασμό, παθήσεις οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε φθορά των αρθρικών χόνδρων με το πέρασμα των χρόνων. Οι ειδικοί συστήνουν τη χρήση πάτων στα παπούτσια ή την αγορά ανατομικών παπουτσιών.
Μην περπατάτε με τακούνια όλη την ώρα. Φυλάξτε τα για ειδικές περιπτώσεις που δεν πρόκειται να περπατήσετε πολύ. Νέα μελέτη, έδειξε ό,τι οι γυναίκες που φορούν συχνά ψηλά τακούνια έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από πόνους στη φτέρνα και τον αστράγαλο τα επόμενα χρόνια.
Τι πρέπει να κάνετε για να αποφύγετε το κότσι
Τα στενά παπούτσια ασκούν συνεχή πίεση στο μπροστινό μέρος του ποδιού σας, δημιουργώντας ερεθισμούς στις αρθρώσεις σας. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό, μπορεί να προκαλέσει κότσι, δηλαδή μία σκληρή προεξοχή στη βάση του μεγάλου δαχτύλου. Οι μισές γυναίκες υποφέρουν από τέτοιες καταστάσεις και αν θέλετε να μειώσετε τις πιθανότητες να βρεθείτε και εσείς ανάμεσά τους, έχετε υπόψη σας τις παρακάτω στρατηγικές.
Αγοράστε παπούτσια που εφαρμόζουν σωστά στο πόδι σας
Περίπου το 88% των γυναικών επιλέγει παπούτσια που δεν είναι κατάλληλα, με αποτέλεσμα το πόδι να στριμώχνεται. Αν είστε ανάμεσα σε 2 νούμερα, επιλέξτε το μεγαλύτερο ή επιδιορθώστε το μικρότερο στο μπροστινό μέρος σε τσαγκάρη, έτσι ώστε να μην πιέζει το πόδι σας.
Αποφύγετε τα μυτερά παπούτσια
Αυτού του είδους τα παπούτσια εμποδίζουν τη σωστή ευθυγράμμιση του μεγάλου δαχτύλου του ποδιού, γιʼ αυτό καλύτερα να διαλέξετε ένα ζευγάρι με στρογγυλό ή τετράγωνο μπροστινό μέρος. Αν επιμένετε στις αγαπημένες σας μυτερές γόβες, σιγουρευτείτε ότι διαλέγετε το σωστό νούμερο.
Ωραία τα ψηλοτάκουνα αλλά προέχει η υγεία μας…
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ
του Ηλία Μακρή
Το κλίκ της ημέρας
του Ηλία Μακρή
oncologists.gr

Πρόσφατα Νέα