Έξυπνη διατροφή για τους μαθητές

Τρίτη, 10 Σεπτέμβριος 2019 21:13 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Έξυπνη διατροφή για τους μαθητές

Η επιστροφή των μαθητών στα θρανία συνεπάγεται ένα πιο κουραστικό πρόγραμμα για όλη την οικογένεια. Ένα πρόγραμμα γεμάτο με μαθήματα, φροντιστήρια και άλλες δραστηριότητες. Όπως οι ενήλικες, έτσι και τα παιδιά χρειάζονται μια σωστή και επαρκή διατροφή για να διατηρήσουν την υγεία τους και να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους στο σχολείο αλλά και στις αθλητικές τους δραστηριότητες. Επίσης, η διατροφή τους θα πρέπει να τούς δίνει τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες για την σωστή ανάπτυξή τους.

Αρχή με καλό πρόγευμα
Το πρόγευμα θεωρείται το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας αφού προσφέρει πολλές θρεπτικές ουσίες που βοηθούν στο να περάσουμε πιο εύκολα τη μέρα μας. Όταν ξυπνάμε το πρωί έχουν ήδη περάσει 8-12 ώρες από την τελευταία φορά που φάγαμε ένα γεύμα και ως φυσικό επακόλουθο η ζάχαρή μας (που μετατρέπεται σε γλυκόζη στο σώμα μας) έχει πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ο εγκέφαλός μας χρησιμοποιεί μόνο τη γλυκόζη ως πηγή ενέργειας και έτσι πρέπει οπωσδήποτε να πάρουμε ένα πρόγευμα πλούσιο σε υδατάνθρακες που θα μπορέσει να μάς δώσει την απαραίτητη γλυκόζη, η οποία θα μετατραπεί σε ενέργεια στο σώμα μας έτσι ώστε να μπορούμε να σκεφτούμε καλύτερα και να είμαστε πιο ενεργητικοί. Επίσης, καλό θα ήταν οι υδατάνθρακες να συνοδεύονται από ένα γαλακτοκομικό προϊόν, έτσι ώστε να πάρουμε τις πρωτεΐνες και το ασβέστιο που χρειαζόμαστε. Ένας καλός συνδυασμός είναι δημητριακά με άπαχο γάλα ή φέτες ψωμί (καλύτερα ολικής αλέσεως) με τυρί διαίτης και γαλοπούλα και ένα ποτήρι γάλα άπαχο.

Καλή ενυδάτωση
Νερό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Είναι παρά πολύ σημαντικό για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Πολλές φορές η κόπωση και οι πονοκέφαλοι μπορεί να προέρχονται από έλλειψη νερού, γι’ αυτό μην περιμένετε να διψάσετε.

Μικρά συχνά γεύματα
Για σνακ, καλές επιλογές είναι φρούτα, λαχανικά, γιαουρτάκια άπαχα, ποπ-κορν. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και υδατάνθρακες που προσφέρουν ενέργεια. Πάλι, όμως, προσοχή στην ποσότητα.

Τι είναι καλό να αποφεύγεται
• Αποφυγή γευμάτων και κατανάλωση μόνο ενός γεύματος. Αυτό καταστρέφει τον μεταβολισμό και συμβάλλει στην πρόωρη κόπωση.
• Προσοχή στα διεγερτικά ποτά. Περιέχουν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης και ζάχαρης.
• Προσοχή στα παχυντικά σνακ όπως γλυκά, τσιπς, σοκολάτες, φαγητό από φαστφουντάδικα. Αυτά περιέχουν αρκετό λίπος και θερμίδες με αποτέλεσμα κάποια πιθανή αύξηση κιλών και λίπους.
• Προσοχή στα παχυντικά φαγητά και στα υγρά που περιέχουν πολλές θερμίδες.

Μετά το σχολείο,
οι επιλογές πληθαίνουν
Απλώς προσπαθήστε πάλι να διαλέγετε υγιεινά. Για παράδειγμα, πολύ καλά ενδιάμεσα είναι τα ωμά λαχανικά, όπως καρότα, μπρόκολο, πράσινο πιπέρι, σέλινο ή αγγουράκια. Επίσης φρέσκα φρούτα, όπως μήλο, πορτοκάλι, μπανάνα, ροδάκινα, γκρέιπφρουτ, πεπόνι, καρπούζι, φράουλες ή φορμόζες. Να θυμάστε εδώ, όμως, πως και τα φρούτα έχουν ζάχαρη (φρουκτόζη), άρα και θερμίδες, γι’ αυτό να τα τρώτε στη σωστή ποσότητα και μην το παρακάνετε. Επίσης, άλλα υγιεινά ενδιάμεσα είναι σιταροπούλα ή ποπ-κορν (χωρίς βούτυρο ή επιπλέον αλάτι), ολικής αλέσεως δημητριακά, χαμηλά σε λιπαρά γιαουρτάκια φρούτου ή παγωτό διαίτης.
Όσο κουραστική είναι αυτή η περίοδος για τα παιδιά, άλλο τόσο είναι για τους γονείς που πρέπει να συνδυάσουν δουλειά, σπίτι, οικογένεια. Οι γνώσεις για τη σωστή διατροφή είναι το κλειδί που ανοίγει την πόρτα για την καλύτερη υγεία. Γι’ αυτό, λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε πως το φαγητό επηρεάζει τις λειτουργίες του οργανισμού μας. Οι έξι θρεπτικές ομάδες που είναι απαραίτητες για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι οι υδατάνθρακες, η πρωτεΐνη, το λίπος, το νερό, οι βιταμίνες και τα μέταλλα. Η διατροφή πρέπει να περιέχει όλες τις θρεπτικές ομάδες στη σωστή ποσότητα καθημερινά.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
του ΚΥΡ
Το κλίκ της ημέρας
του ΚΥΡ
oncologists.gr

Πρόσφατα Νέα