Μια σημαντική αλλαγή για τους συνταξιούχους αναπηρίας που παραμένουν ενεργοί στον πρωτογενή τομέα προωθεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δίνοντας τη δυνατότητα εγγραφής τους στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (Μ.Α.Α.Ε.), εφόσον συνεχίζουν να ασκούν αγροτική δραστηριότητα και πληρούν τις προϋποθέσεις που προβλέπει η νομοθεσία.
Η σχετική εγκύκλιος, που υπέγραψε ο γενικός γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σπύρος Πρωτοψάλτης, παρέχει σαφείς οδηγίες προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για την εφαρμογή της νέας ρύθμισης. Παράλληλα, καθορίζει τη διαδικασία με την οποία οι συνταξιούχοι αναπηρίας μπορούν να αποκτήσουν την ιδιότητα του «επαγγελματία αγρότη» ή του «νεοεισερχόμενου επαγγελματία αγρότη», όταν πληρούν τα απαιτούμενα κριτήρια.
Η εγκύκλιος αφορά και τους συνταξιούχους αναπηρίας με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%, οι οποίοι μέχρι σήμερα αντιμετώπιζαν περιορισμούς ως προς την αναγνώριση της επαγγελματικής τους ιδιότητας στον αγροτικό τομέα. Μετά την πρόσφατη τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας, αίρεται το εμπόδιο αυτό, δίνοντας τη δυνατότητα εγγραφής στο Μητρώο, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούνται και οι υπόλοιπες διατάξεις του νόμου 3874/2010.
Πέρα από την αποσαφήνιση του νέου πλαισίου, η εγκύκλιος περιλαμβάνει αναλυτικές οδηγίες για τη χορήγηση βεβαιώσεων εγγραφής στο Μητρώο, την απόδοση της ιδιότητας του επαγγελματία αγρότη, του νεοεισερχόμενου επαγγελματία αγρότη και του κατόχου αγροτικής εκμετάλλευσης. Επιπλέον, διευκρινίζονται ζητήματα που αφορούν τη διαλειτουργικότητα της ψηφιακής υπηρεσίας του Μητρώου με τον ΕΦΚΑ, με στόχο την απλούστευση των διαδικασιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Σε δήλωσή του, ο γενικός γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπύρος Πρωτοψάλτης, τόνισε ότι με τη νέα εγκύκλιο «αποκαθίσταται μια αδικία για τους συνταξιούχους αναπηρίας που συνεχίζουν να ασκούν πραγματική αγροτική δραστηριότητα», υπογραμμίζοντας πως το Μητρώο πρέπει να αναγνωρίζει την πραγματική παραγωγική δραστηριότητα και να μην αποκλείει όσους εξακολουθούν να συμβάλλουν στον πρωτογενή τομέα.
Όπως σημείωσε, στόχος του υπουργείου είναι η δημιουργία ενός δικαιότερου, λειτουργικότερου και πιο αξιόπιστου Μητρώου Αγροτών, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι παρεμβάσεις για την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών και την έμπρακτη στήριξη των ανθρώπων που διατηρούν ζωντανή την ελληνική ύπαιθρο.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εκτιμάται ότι θα διευκολύνει σημαντικό αριθμό παραγωγών που, παρά τη συνταξιοδότησή τους λόγω αναπηρίας, εξακολουθούν να καλλιεργούν τη γη τους και να συμμετέχουν ενεργά στην αγροτική παραγωγή, διασφαλίζοντας πλέον την αναγνώριση της επαγγελματικής τους ιδιότητας χωρίς τους περιορισμούς που ίσχυαν μέχρι σήμερα.




