5+1 τροφές που δεν ήξερες ότι ρίχνουν την πίεση

Τετάρτη, 27 Σεπτέμβριος 2023 19:44 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
5+1 τροφές που δεν ήξερες ότι ρίχνουν την πίεση

Η υπέρταση ή η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ο πιο κοινός παράγοντας κινδύνου για καρδιακή νόσο που μπορεί να προληφθεί. Πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση.

Προκειμένου να μειωθεί η αρτηριακή πίεση συχνά συνταγογραφούνται φάρμακα, ωστόσο, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών τροποποιήσεων, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης και στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου.

Η υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και τη διατήρηση των βέλτιστων επιπέδων και η έρευνα έχει δείξει ότι ορισμένες τροφές, ειδικά εκείνες με υψηλή περιεκτικότητα σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά όπως το κάλιο και το μαγνήσιο, μειώνει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.

Οι 6 καλύτερες τροφές για να μειώσεις την αρτηριακή πίεση
1. Εσπεριδοειδή
Τα εσπεριδοειδή, συμπεριλαμβανομένων του γκρέιπφρουτ, των πορτοκαλιών και των λεμονιών, μπορεί να έχουν ισχυρά αποτελέσματα στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Είναι γεμάτα με βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ενώσεις που μπορεί να βοηθήσουν στη διατήρηση της υγείας της καρδιάς, μειώνοντας τους παράγοντες κινδύνου καρδιακών παθήσεων, όπως η υπέρταση.

2. Σολομός και άλλα λιπαρά ψάρια
Τα λιπαρά ψάρια είναι μια εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών, τα οποία έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία της καρδιάς. Αυτά τα λίπη μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης, μειώνοντας τη φλεγμονή και τα επίπεδα των ενώσεων που συστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία που ονομάζονται οξυλιπίνες. Έρευνες έχουν συνδέσει την υψηλότερη πρόσληψη λιπαρών ψαριών πλούσια σε ωμέγα-3 με τη μείωση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης.

3. Μούρα
Τα μούρα έχουν συσχετιστεί με μια ποικιλία από εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητάς τους να μειώνουν τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Τα μούρα είναι μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένων των ανθοκυανινών, οι οποίες είναι χρωστικές που δίνουν στα μούρα το ζωηρό τους χρώμα. Οι ανθοκυανίνες έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν τα επίπεδα του μονοξειδίου του αζώτου στο αίμα και μειώνουν την παραγωγή μορίων που περιορίζουν τα αιμοφόρα αγγεία, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης. Τα βατόμουρα, τα σμέουρα και οι φράουλες είναι μερικά μόνο από τα μούρα που έχουν συσχετιστεί με επιδράσεις στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

4. Κολοκυθόσποροι
Οι κολοκυθόσποροι αποτελούν διατροφικό θησαυρό. Είναι μια συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών συστατικών, σημαντικών για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, συμπεριλαμβανομένων του μαγνησίου, του καλίου και της αργινίνης.

5. Φασόλια και φακές
Τα φασόλια και οι φακές είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, όπως φυτικές ίνες, μαγνήσιο και κάλιο. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση φασολιών και φακών, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων υψηλής αρτηριακής πίεσης.

6. Φιστίκια Αιγίνης
Τα φιστίκια Αιγίνης είναι εξαιρετικά θρεπτικά και η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με υγιή επίπεδα αρτηριακής πίεσης. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε μια σειρά από θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για την υγεία της καρδιάς και τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, συμπεριλαμβανομένου του καλίου.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
του Ανδρέα Πετρουλάκη
Το κλίκ της ημέρας
του Ανδρέα Πετρουλάκη

Πρόσφατα Νέα

LINARDI
Koutsoviti